سی آر ام در سه جمله »» فروش اتومات، بازاریابی اتومات، خدمات رسانی به مشتری.
مزایای استفاده از CRM
- خدمات بهتر به مشتریان: نرم افزار CRM عملکردهای زیادی دارد، اما این نرم افزار برای بهبود خدمات به مشتریان ایجاد شده است. با یک سیستم CRM، می توانید تعاملات مشتری را ردیابی کنید و خدمات بهتری ارائه دهید. به صورت موردی شخص من از سی آر ام استفاده می کنم تا به مشتریانم سال نو را تبریک بگویم، تولدشان را تبریک بگویم و… . در واقع تکنیک مدیریتی سی آر ام در خدمت تاکتیک ارزش دادن به و شخصیت دادن به مشتری قرار می گیرد.
- افزایش فروش: یک CRM می تواند به شما کمک کند فرآیند فروش خود را ساده کنید، لاین فروش ایجاد کنید، وظایف کلیدی را اتوماسیون کنید و یک رویکرد در مورد عملکرد فروش خود ارائه دهید.
- حفظ مشتریان: با ردیابی تعاملات مشتری و ارائه خدمات بهتر، می توانید مشتریان تان را نگه دارید.
- سازماندهی بهتر داده ها: یک سیستم CRM می تواند به شما کمک کند تمام داده های مسیر بازاریابی تا فروش را یکجا نگه دارید که مدیریت ارتباط با مشتری را آسان تر می کند.
- ارتباطات بهبودیافته: یک سیستم CRM می تواند به شما کمک کند تا ارتباط موثرتری با مشتریان و اعضای تیم بازاریابی و فروش تان داشته باشید.
- افزایش کارایی: یک سیستم CRM میتواند به شما در خودکارسازی وظایف و سادهسازی فرآیندها کمک کند، همچنین میتواند باعث صرفهجویی در زمان و افزایش کارایی شما شود.
برای خرید لیست شماره موبایل های مشاغل اینجا کلیک کنید
انواع سیستم CRM
- CRM های عملیاتی: برای ساده سازی فرآیندها طراحی شده اند.
- CRMهای تحلیلی: برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مشتری طراحی شده اند.
- CRMهای مشارکتی: برای ترکیب داده های بازاریابی، فروش و خدمات طراحی شده اند.
چرا داشتن CRM برای کسب و کار شما مهم است؟
CRM یکی از بزرگترین و سریعترین نرمافزارهای کاربردی سازمانی است. اگر می خواهید تجارت شما دوام بیاورد، به یک استراتژی برای فروش نیاز دارید که حول مشتریان شما متمرکز باشد. قطعا به عنوان یک شرکت و کارفرما شما اهدافی برای فروش، تجارت تان و سودآوری دارید. اما داشتن اطلاعات به روز و دقیق از پیشرفت شما می تواند دشوار باشد.
با استفاده از یک سیستم CRM می توانید دید کلی و واضحی از مشتریانتان به دست آورید. میتوانید همه چیز را در یک مکان ببینید که یک داشبورد ساده و قابل تنظیم است که میتواند تاریخچه خرید مشتری ، وضعیت سفارشها، مشکلات مهم در ارائه خدمات به مشتری و موارد دیگر را به شما بگوید. حتی میتوانید اطلاعاتی از فعالیتهایتان در شبکه های اجتماعی را جمع آوری کرده و ببینید مثلا چقدر محبوب هستید، درباره شما یا رقبایتان چه میگویند و به اشتراک میگذارند.
بازاریابان میتوانند از یک راهحل CRM برای مدیریت و بهینهسازی کمپینها و هدایت سفر مشتری Customer journey با رویکرد داده محور استفاده کنند، و لاین فروش یا مشتریان بالقوه را بهتر درک کنند و پیشبینی را سادهتر و دقیقتر کنند. شما به وضوح هر فرصت یا سرنخ را مشاهده خواهید کرد و مسیر روشنی از پرس و جو تا فروش را به شما نشان می دهد.
راه اندازی یک کسب و کار بدون CRM می تواند برای شما هزینه زیادی داشته باشد.
مدیریت آسان و بیشتر به معنای ذخیره کردن زمان و استفاده بهینه از آن است. یک تیم فروش فعال می تواند سیلی از داده تولید کند. قطعا صحبت با مشتریان، ملاقات با مشتریان بالقوه، و یافتن اطلاعات ارزشمند هستند. اما اغلب این اطلاعات در یادداشتهای دستنویس، لپتاپهای فروشندگان شما ذخیره میشود.
این جزئیات ممکن است از بین بروند، جلسات بهسرعت پیگیری نمیشوند و اولویتبندی مشتریان میتواند به یک حدس و گمان تبدیل شود تا یک تمرین دقیق مبتنی بر دادهها. به این نکته دقت کنید که در مدیریت مدرن همه چیز بر پایه دیتا یا داده ها استوار است: مشتری کیست، کجاست، چه ساعتی میتواند با ما هماهنگ شود، خصوصیات رفتاری اش چیست، قبلا با چه محصولی کار کرده است، چرا از بعضی از بازاریاب های ما خوشش نمی آید، ایده هایش برای مدیریت چیست، چه روش های برای ارتباط با او وجود دارد و … .
اینها کوهی از اطلاعات غیر دسته بندی شده را در اختیار ما می گذارد. درست است که بسیار مهم اند و مدیریت یعنی تحلیل، بررسی و تولید بر اساس این اطلاعات، اما جمع آوری و نگهداشت این اطلاعات مثل کندن معدن در رشته کوه های البرز است. تکنیک سی آر ام و ابزارهای آن، دقیقا به شما این قابلیت را می دهد که این حجم عظیم از اطلاعات را کنترل، دسته بندی و برای خود نگه دارید.
ممکن است مشتریان شما از طریق پلتفرمهای مختلف از جمله تلفن، ایمیل یا شبکه های اجتماعی با شما تماس بگیرند و سؤال بپرسند، سفارشها را پیگیری کنند یا در مورد یک مشکل با شما تماس بگیرند. بدون بستر مشترک برای تعامل با مشتری، ارتباطات ممکن است در سیل اطلاعات از دست برود و منجر به پاسخ کُند یا نارضایتی شود.
با داشتن یک سیستم سی آر ام می توانید پشتیبانی بهتری به مشتری بدهید. مشتریان امروزی انتظار پشتیبانی سریع و شخصی را در هر زمانی از شبانه روز دارند. یک سیستم CRM می تواند به شما کمک کند خدمات با کیفیتی را که مشتریان به دنبال آن هستند ارائه دهید. بازاریابان شما میتوانند به سرعت ببینند مشتریان چه محصولاتی را سفارش دادهاند، و میتوانند رکوردی از هر تعامل دریافت کنند تا بتوانند سریعاً به مشتریان پاسخهای مورد نیاز شان را بدهند.
مهمترین رکن یک CRM راه های تماس با مشتریان هدف ماست و در ایران مهم ترینِ مهم ترین ها، شماره شخصی ارتباط با مدیران است. که در قالب پکیج شماره موبایل مدیران کسب و کارها تهیه شده است. با تهیه این پکیج CRM می توانید کار بازاریابان را سریعتر و راحت تر کنید و به اهداف تان برسید. اگر به دنبال افزایش فروش هستید، تنها و تنها این پکیج پاسخگوی نیاز شماست.